Bel met onze cruise adviseurs op 055-304.222
 
Welkom op de cruiseblog site van Verbeke Reizen. Hier komt u alle laatste nieuwtjes over het reilen en zeilen in de cruisewereld te weten.
Rederijen
AmaWaterways (3)
Celebrity Cruises (10)
Crystal Cruises (1)
Cunard (6)
Emerald Yacht Cruises (1)
Explora Journeys (11)
Hapag-Lloyd Cruises (16)
Holland America Line (8)
Hurtigruten (1)
Norwegian Cruise Line (8)
Oceania Cruises (27)
Ponant (4)
Regent Seven Seas (20)
Ritz Carlton Yacht Collection (5)
Riverside Luxury Cruises (2)
Scenic Cruises (4)
Seabourn (16)
Silversea Cruises (34)
Swan Hellenic (3)
Uniworld (1)
Viva Cruises (4)
Windstar Cruises (1)
Bestemmingen
Alaska (7)
Amazone Regenwoud (1)
Antarctica (9)
Arctica (5)
Atlantische Kust (2)
Baltische Staten (7)
Britse Eilanden (2)
Caraiben (12)
Donau (rivier) (3)
Douro (rivier) (1)
Galapagos (6)
Ijsland / Groenland (2)
Middellandse Zee (38)
Midden-Oosten (5)
Noord-Amerika (1)
Noord-Europa (1)
Noorse Fjorden (11)
Panamakanaal (3)
Rijn (rivier) (1)
Stille Zuidzee (1)
Transatlantisch (1)
Verre Oosten (18)
Wereldcruise (2)
Zuid-Amerika (2)
Zwarte Zee (1)
Categorieën
Coronavirus (15)
Cruise News (117)
Expeditiecruises (22)
Food (1)
Havens - aanlegplaatsen (94)
Nieuwe Schepen (73)
Reisverslagen (6)
Riviercruises (5)
Start 2 Cruise (10)
 
Op Expeditiecruise ! Naar de polen of de tropische bestemmingen?
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
2 feb '25
In deze tweede blog over expeditiecruisen gaan we dieper in op de bestemmingen. Reizigers denken bij een expeditie in de eerste plaats aan de poolgebieden. Dat zijn Antarctica in de winter en het Arctisch gebied (vooral) in de zomer. Ze staan er vaak niet bij stil dat er ook tropische expeditiereizen zijn. Denk maar aan de Amazone, de Seychellen of de Kimberley. Welke expeditiebestemming je ook kiest, het is belangrijk je vooraf te informeren over het schip en de aanloophavens. Steeds meer grotere (resort)schepen stellen dezelfde regio’s voor. Zij zullen echter nooit zo diep in de fjorden of waterlopen doordringen en beschikken niet over Zodiacs om bijvoorbeeld de Scoresby Sund in Oost-Groenland, het grootste fjordenstelsel ter wereld, de zijtakken van de Amazone in Zuid-Amerika of kleine eilanden in de Stille Oceaan te verkennen.
Klik hier voor het volledige blog artikel.

Seabourn vaart in 2026 door de Noordwest Passage
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
26 jan '25
Seabourn Expedition kondigt voor 2026 zes afvaarten aan door de Noordwest Passage en het Canadese Arctische gebied. Gasten krijgen op deze routes de kans om enkele van ’s werelds meest historische bestemmingen en legendarische waterwegen te verkennen. De Noordwest Passage heeft een lengte van circa 1.500 km en verbindt de Atlantische met de Stille Oceaan. Ze bevindt zich op zo’n 800 km ten noorden van de poolcirkel en 1.900 km van de Noordpool. De route loopt door de Canadese Arctische Archipel, ten noorden van Baffin Island, door de Beaufortzee tot Alaska. Onderweg worden zeevaarders geconfronteerd met gevaarlijke stromingen en duizenden ijsbergen die tot 30 meter boven het wateroppervlak uitsteken tussen Groenland en Baffin Island. Dit zorgt ervoor dat alleen ijsversterkte (cruise)schepen de doorvaart kunnen maken.
Klik hier voor het volledige blog artikel.

Opmars van Viva Cruises is niet te stuiten
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
19 jan '25
Viva Cruises lanceerde in Düsseldorf zopas de Viva Enjoy waarmee ze haar groeitraject stevig verderzet. De rederij schrijft sinds haar oprichting in 2018 een succesverhaal en haar visie van moderne riviercruises spreekt niet alleen een Duits publiek aan. In 2024 waren de internationale gasten goed voor de helft van de reizigers. Dat cijfer zal dit jaar wellicht stijgen tot 60 procent. Ook de Belgen hebben de voorbije jaren massaal Viva Cruises ontdekt. Daar zijn de opendeurdagen in Antwerpen en de afvaarten vanuit de Scheldestad niet vreemd aan. Riviercruises zijn niet langer een zomer- en kerstproduct. CEO Andrea Kruse deelde op de lancering fier mee dat Viva erin slaagt om haar schepen ook in het laagseizoen zonder speciale promoties te vullen. Op dit ogenblik bieden al zes schepen het jaarrond cruises aan. In 2026 zullen er dat acht zijn!
Klik hier voor het volledige blog artikel.

Een expeditiereis is zoveel meer dan een cruisevakantie
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
12 jan '25
Expeditiecruises zitten de jongste jaren in de lift. Reizigers willen de meest afgelegen plekken op de aarde bezoeken en bovendien niet aan comfort inboeten. De tijd dat de polen werden bezocht met aftandse ijsbrekers is duidelijk voorbij. Alles wordt vandaag in het werk gesteld om de reis zo aangenaam mogelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan extra grote stabilisatoren om woelige zeeën zoals de Drake Passage tussen Zuid-Amerika en Antarctica over te steken. Het grote verschil tussen traditionele vaarvakanties en expeditiecruises zijn de culturele en educatieve aspecten. Op expedities staan de natuur, de dieren en de unieke ecosystemen centraal. Verwacht je bijgevolg niet aan entertainment, maar aan lezingen, briefings over het activiteitenprogramma en vooral veel tijd in de open lucht op Zodiactours, kajaktochten, wandelingen en wildlife-observaties. Enkele rederijen voegen daar nog meer extreme voorzieningen aan toe zoals duikboten of helikopters. Deze zijn evenwel niet inbegrepen in de cruiseprijs.
Klik hier voor het volledige blog artikel.

Hapag-Lloyd Cruises draagt de titel van beste vloot ter wereld
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
5 jan '25
Hoewel de lancering van indrukwekkende luxeschepen en de oprichting van nieuwe rederijen de concurrentie vergroot, blijft Hapag-Lloyd Cruises een referentie in de cruisewereld. In de editie 2025 van Insight Guide Cruising & Cruise Ships (voorheen Berlitz Cruise Guide) kregen de vijf schepen van de Duitse luxe- en expeditierederij andermaal de hoogste cijfers. Auteur Douglas Ward en zijn team kenden alle schepen een vijf sterren-quotering toe en riepen de Duitse rederij dan ook opnieuw uit tot ‘beste vloot ter wereld’. Volgens sommigen heeft de auteur een zwak voor Hapag-Lloyd Cruises. Ook anderen zijn van oordeel dat deze rederij nog steeds haar gelijke niet kent binnen de cruise-industrie met als grote troeven de beperkte capaciteit van de schepen, de bestemmingen, de gastronomie en het personeel dat de gasten op hun wenken bedient.
Klik hier voor het volledige blog artikel.

 Pagina: Eerste pagina Vorige pagina 1 Volgende pagina Laatste pagina   van 76 (378 blogartikels)
 
  © 2025 - Verbeke Reizen, Ronde Van Vlaanderenplein 17 te 9700 Oudenaarde - Tel. 055-304.222 - oudenaarde@cruiseplus.be