De nieuwe Silver Nova wil gastronomen nog extra verwennen Geschreven door Patrick Parez - Journalist
17sep '23
Silversea verfijnt de culinaire ervaringen aan boord van haar nieuwe schip Silver Nova. De restaurants kregen een architecturale upgrade met bijzondere aandacht voor de verlichting, de keuze aan materialen en elegante kunstwerken. Daarnaast pakken de negen eetgelegenheden uit met nieuwe menu’s, een breder aanbod van gezonde gerechten en de S.A.L.T. Chef’s Table, een interactieve eetervaring voor maximaal 18 gasten die de smaken van de regio verkent. Volgens de luxerederij zien bereisde gasten eten en drinken als een middel om in de huid van de bestemmingen te kruipen. De kern van haar culinair aanbod is S.A.L.T. De afkorting staat voor ‘Sea and Land Taste’. Dit programma wil de gasten aan de hand van regionale gerechten, wijnen en cocktails nog dieper onderdompelen in de culinaire smaken van de bestemmingen die Silversea bezoekt. Het concept met S.A.L.T. Bar, S.A.L.T Kitchen en S.A.L.T. Lab werd succesvol gelanceerd aan boord van Silver Moon en Silver Dawn en krijgt er op Silver Nova een extra mogelijkheid bij om diep in de lokale cultuur te duiken.
Crystal bereidt zich voor op de heropstart van de Serenity en Symphony. Geschreven door Patrick Parez - Journalist
16jul '23
Crystal Serenity heeft begin juli met succes haar zeeproeven in de Golf van Triëst in Noord-Italië afgerond. Die vonden plaats in de aanloop tot de heropstart van het schip op 31 juli. Het luxeschip wordt samen met de Crystal Symphony vernieuwd op de Fincantieri-werf in Monfalcone. Daarbij kregen de binnenhuisarchitecten de opdracht klassieke elementen en moderne materialen te vermengen met een vleugje mediterrane invloed. De bedoeling is volgens Manfredi Lefebvre d’Ovidio, Executive Chairman van de A&K Travel Group, de nieuwe eigenaar, dat de gasten hun vertrouwde Crystal terugvinden, maar nog beter dan voorheen.
Premiumdranken en excursies in Oceania’s Simply More-formule Geschreven door Patrick Parez - Journalist
2jul '23
Een genereus excursietegoed en een drankenpakket maken voortaan deel uit van de standaardprijs bij Oceania Cruises. De boetiekrederij verving op 1 juli haar langlopende OLife Choice door ‘Simply More’. De nieuwe formule geldt voor alle afvaarten en schepen vanaf 1 oktober aanstaande. Oceania spreekt van een vereenvoudiging van de prijsstructuur en belooft haar gasten meer waarde voor hun geld. De maatschappij speelt daarmee duidelijk in op de trend naar all-inclusive die ook in de cruise-industrie steeds meer de norm wordt.
Oceania Cruises verwent wijnliefhebbers Geschreven door Patrick Parez - Journalist
25jun '23
Oceania Cruises lanceert een wijncollectie met labels van ’s werelds topwijngaarden die aansluiten bij haar gastronomische ervaringen als ‘The Finest Cuisine at Sea’. De nieuwe lijst met geprezen luxewijnen en vintages omvat tachtig nieuwe labels afkomstig uit zowel de oude als de nieuwe wereld, feestwijnen en dessertcombinaties. De boetiekrederij is ervan overtuigd dat het nieuwe wijnmenu niet alleen wijnkenners en recensenten zal verleiden, maar tegelijk een perfecte introductie vormt voor liefhebbers die nog niet zo bedreven zijn in de wijncultuur. Hoogtepunten uit de nieuwe collectie zijn zeldzame wijnen zoals de klassieke Moët & Chandon Cuvée Dom Pérignon, het beroemde Château Mouton Rothschild 1er Cru Classé Pauilliac, de elegante Ornellaia ‘Super Tuscan’ Bolgheri Superiore, de moeilijk te verkrijgen Mascot uit Napa Valley en de populaire Vina Errazuriz Kai Carmenère uit de Aconcagua Valley in Chili.
Koop een horloge en help met het redden van onze Oceanen Geschreven door Dirk Van Duyse
4mar '23
Een uurwerk dat bijdraagt tot een betere leefwereld, dat is wat Timex doet met zijn Westbury Ocean collectie. Ontdek hoe jij ook je steentje kan bijdragen met dit uurwerk.Timex is een fabrikant met een heuse geschiedenis. Wat velen niet weten is dat het bedrijf zelfs ouder is dan Rolex, Patek Philippe en Audemar Piguet. Het merk werd initieel opgericht in 1854 als de Waterbury Clock Company in Waterbury, Connecticut. In 1944 werd het bedrijf failliet verklaard, maar het werd omgevormd tot Timex Corporation. De visie van Timex is het op de markt brengen van uurwerken die voor iedereen toegankelijk zijn. Met prijzen die gaan van 45 euro tot 500 euro is dit zeker niet gelogen en de Waterbury Ocean met zijn 99 euro is zeker geen uitzondering hierop. Naast toegankelijkheid zet Timex met zijn Waterbury Ocean lijn ook in op duurzaamheid en het behoud van onze planeet. Dit vertaalt zich in een samenwerking met #Tide.