Welkom op de cruiseblog site van Het Reisplan. Hier komt u alle laatste nieuwtjes over het reilen en zeilen in de cruisewereld te weten.
Rederijen
Aida Cruises (1)
AmaWaterways (2)
Azamara Club Cruises (2)
Celebrity Cruises (9)
Crystal Cruises (13)
Cunard (4)
Emerald Yacht Cruises (1)
Explora Journeys (2)
Hapag-Lloyd Cruises (11)
Holland America Line (6)
Hurtigruten (1)
Norwegian Cruise Line (6)
Oceania Cruises (11)
Ponant (4)
Regent Seven Seas (11)
Ritz Carlton Yacht Collection (2)
Scenic Cruises (1)
Seabourn (11)
Silversea Cruises (19)
Star Clippers (4)
Swan Hellenic (2)
Uniworld (1)
Viva Cruises (1)
Windstar Cruises (1)
Bestemmingen
Alaska (4)
Amazone (1)
Antarctica (3)
Atlantische Eilanden (1)
Atlantische Kust (1)
Baltische Staten (5)
Caraiben (8)
Donau (rivier) (3)
Galápagos (5)
Griekse Eilanden (1)
Ijsland / Groenland (2)
Middellandse Zee (24)
Midden-Oosten (5)
Noorse Fjorden (8)
Panamakanaal (2)
Rijn (rivier) (1)
Stille Zuidzee (1)
Transatlantisch (1)
Verre Oosten (13)
Zuid-Amerika (1)
Zwarte Zee (1)
Categorieën
Coronavirus (7)
Cruise News (59)
Cruise Plus Aanrader (10)
Expeditiecruises (7)
Food (1)
Ik reis gerust (93)
In de Media (1)
Nieuwe Schepen (41)
Reisverslagen (5)
Reserveer NU voor 2021 (5)
Riviercruises (4)
Start 2 Cruise (10)
Cruise Plus adviseur
Charlotte (2)
Dirk Van Duyse (4)
Greetje (1)
 
Silversea opent boekingen voor Silver Nova
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
31 dec '21
 
Na de voorverkoop voor de leden van de Venetian Society opent Silversea Cruises in januari voor het grote publiek de boekingen voor de Silver Nova. Het revolutionaire schip komt in de zomer van 2023 in de vaart en wordt meteen het eerste hybride vaartuig van het ultra-luxe reismerk. Silver Nova haalt haar energie in de haven uit brandstofcellen en batterijen en garandeert op die manier een nulemissie. De hoofdbrandstof van de Silver Nova wordt vloeibaar aardgas. LNG wordt gezien als de meest milieuvriendelijke scheepsbrandstof die momenteel beschikbaar is. Verder helpen het baanbrekende hydrodynamische scheepsontwerp en de geoptimaliseerde innovatietechnologie de impact van de Silver Nova en haar toekomstige zusterschepen op het milieu te verminderen. In termen van energie-efficiëntie zal het nieuwe vlaggenschip van Silversea 40 procent minder brandstof verbruiken dan de huidige schepen van de rederij.
 
 
 
 
 
Silver Nova zal plaats bieden aan 728 gasten. Ze wordt een van de ruimste cruiseschepen ooit gebouwd. Het schip biedt een ruimte-tot-gastverhouding van 75 brutoton per passagier, de hoogste in de vloot van Silversea. Het nieuwe vlaggenschip van de rederij krijgt daarnaast een van de meest persoonlijke (butler)diensten op zee met een verhouding van 1 op 1,3 (bemanning tot gast). Met een totaal van 13 categorieën biedt Silver Nova eveneens de grootste keuze aan suites in de geschiedenis van Silversea. Blikvanger wordt de nieuwe Otium Suite van 123 m² met een balkon van 40 m² en 270 graden uitzicht. Alle types van suites zullen zeer ruim en goed ontworpen zijn, passend bij de moderne uitstraling van het schip. De balkons krijgen volledig glazen balustrades, zodat niets het zicht op de bestemming of de oceaan belemmert.
 
 
Volgens CEO Roberto Martinoli zal de nieuwe scheepsklasse volledig verschillen van de huidige schepen van Silversea Cruises. “Voor het eerst in de geschiedenis van onze cruisemaatschappij hebben we een schip met een asymmetrisch ontwerp. Op die manier wilden we de ruimtelijkheid zowel binnen als buiten vergroten. Het pooldeck is een goed voorbeeld. In plaats van een omzoomd zwembad in het midden van het dek, zal het zwembad aan één kant van het schip open zijn. Hierdoor ontstaat er een royalere open zone met vrij uitzicht. Onze visie voor de Nova Class is er een van openheid en een naadloze verbinding met de zee en de bestemmingen van het schip. We brengen de ondersteunende structuur naar de binnenzijde van het schip, terwijl de buitenkant bijna geheel uit glas bestaat. In alle suites en openbare ruimtes creëren we op die manier enorme glazen oppervlaktes zonder visuele barrières. Zelfs de liften aan bakboord en stuurboord krijgen glazen wanden met uitzicht op de oceaan.”
 
 
Een andere nieuwigheid is de horizontale indeling van het schip. Martinoli: “Dit is nog een element dat de nadruk legt op de openheid en ruimtelijkheid, wat een terugkerend thema is in het ontwerp en de architectuur van de Silver Nova. Op dit ogenblik hebben al onze schepen de passagierssuites aan de voorste helft en alle openbare ruimtes aan de achterkant van het schip. Dit is de manier waarop kleinere schepen onder meer om redenen van trillingen en geluidsisolatie werden gebouwd. De technologie is intussen zo geëvolueerd dat die problemen er niet meer zijn. In het nieuwe concept hebben we zowel suites als openbare ruimtes over de hele lengte van het schip. Dit is essentieel voor de Silversea-ervaring en komt alle eetgelegenheden, bars en publieke ruimtes ten goede, inclusief ons culinaire programma Sea and Land Taste (S.A.L.T.) met zijn speciale locaties en de Otium Spa. Ik ben ervan overtuigd dat de horizontale indeling deze geweldige programma’s naar een hoger niveau zal tillen.”
 
 
Silver Nova begint haar inaugurele seizoen op 15 juli 2023 en verzorgt tijdens het eerste jaar afvaarten van 7 tot 23 dagen. De inaugurele reis wordt een tiendaagse van Southampton naar Lissabon met bezoek aan onder meer Saint-Malo, drie dagen Bordeaux en Bilbao. Tijdens haar eerste zomer zal Silver Nova cruises aanbieden in de Middellandse Zee vanuit Venetië, Rome, Monaco, Barcelona en Lissabon. Vanuit de Portugese hoofdstad steekt het schip in november 2023 de Atlantische Oceaan over richting New York, het Caraïbisch gebied en Zuid-Amerika. Silver Nova zal op die manier tijdens haar eerste seizoen meer dan 100 bestemmingen in 50 landen bezoeken.
 
 
 
 
 

 
 
  © 2022 - Het Reisplan, Wielewaalweg 4 te 3140 Keerbergen - Tel. 015-23.47.23 - keerbergen@cruiseplus.be