Welkom op de cruiseblog site van Reizen De Cauwer. Hier komt u alle laatste nieuwtjes over het reilen en zeilen in de cruisewereld te weten.
Rederijen
Aida Cruises (1)
AmaWaterways (2)
Azamara Club Cruises (2)
Celebrity Cruises (8)
Crystal Cruises (13)
Cunard (4)
Hapag-Lloyd Cruises (11)
Holland America Line (4)
Hurtigruten (1)
Norwegian Cruise Line (3)
Oceania Cruises (6)
Ponant (2)
Regent Seven Seas (9)
Scenic Cruises (1)
Seabourn (9)
SeaDream (1)
Silversea Cruises (14)
Star Clippers (4)
Windstar Cruises (1)
Bestemmingen
Alaska (3)
Amazone (1)
Antarctica (1)
Atlantische Eilanden (1)
Atlantische Kust (1)
Baltische Staten (3)
Caraiben (6)
Donau (rivier) (3)
Galápagos (5)
Ijsland / Groenland (1)
Middellandse Zee (11)
Noorse Fjorden (5)
Panamakanaal (2)
Stille Zuidzee (1)
Transatlantisch (1)
Verre Oosten (6)
Zuid-Amerika (1)
Categorieën
Coronavirus (6)
Cruise News (60)
Cruise Plus Aanrader (10)
Droom nu, Reis later (26)
Food (1)
In de Media (1)
Nieuwe Schepen (34)
Reisverslagen (5)
Reserveer NU voor 2021 (4)
Riviercruises (4)
Start 2 Cruise (10)
Cruise Plus adviseur
Charlotte (2)
Dirk Van Duyse (4)
Greetje (1)
 
Royal Caribbean introduceert elektronische veiligheidsoefening
Geschreven door Dirk Van Duyse
30 jul '20
 
Een belangrijk onderdeel van cruisen, de verplichte veiligheidoefening, krijgt een make-over in het COVID-19-tijdperk, met geïndividualiseerde elektronische technologie ontwikkeld door Royal Caribbean Group. Muster 2.0 vervangt de veiligheidsoefening, waarbij passagiers zich over het algemeen in grote groepen op verschillende punten rond het schip verzamelen, met een proces dat de passagiers in hun eigen tijd kunnen voltooien voordat het schip vertrekt. Bekend als eMuster, begint het proces met passagiers die veiligheidsinformatie bekijken op hun eigen mobiele apparaten of op hun interactieve tv in de passagiershut. Deze elektronische briefings bevatten wat u kunt verwachten tijdens en in noodsituaties en waar u heen moet, evenals de juiste manier om reddingsvesten te gebruiken. Mensen bezoeken vervolgens hun toegewezen “musterstations”, waar bemanningsleden controleren of alle stappen zijn voltooid en scannen de keycard van de passagiers om het proces te voltooien.
 
 
Alle stappen moeten worden voltooid voordat het schip vertrekt, om te voldoen aan internationale maritieme veiligheidswetten. De wet vereist dat cruisemaatschappijen een harde lijn nemen met voltooiing van de veiligheidoefening; elke passagier moet worden afgevinkt omdat hij de briefing heeft doorlopen voordat het schip de haven mag verlaten De technologie lost een groot drukprobleem op voor de cruisemaatschappijen in het COVID-19-tijdperk. Muster-oefeningen, die erg impopulair zijn bij passagiers die uitpakken of genieten van hun eerste drankjes aan boord, kunnen tamelijk chaotisch zijn als mensen trappen en liften vullen om bij hun stations te komen. Bemanningsleden moeten vaak concurreren met opwinding vóór de vakantie en lawaai van passagiers om te worden gehoord. "De nieuwe aanpak stelt ook iedereen aan boord in staat om een betere afstand te behouden terwijl gasten zich over het schip verplaatsen, en het stelt gasten in staat om meer van hun vakantie te genieten zonder onderbreking," zei Royal Caribbean in een persbericht.
 
 
Muster 2.0 werd voor het eerst getest op Symphony of the Seas in januari, ruim voordat de COVID-19-pandemie de cruise-industrie verstoorde. "Gasten die deelnamen aan de testrun gaven een sterke voorkeur aan voor de nieuwe aanpak en rapporteerden een beter begrip en behoud van de veiligheidsinformatie", aldus het bedrijf. "De gezondheid en veiligheid van onze gasten en bemanning staan bij ons op nummer één, en de ontwikkeling van dit nieuwe verzamelproces is een elegante oplossing voor een verouderd, impopulair proces", zegt Richard Fain, voorzitter en CEO van Royal Caribbean Group. "Het feit dat dit gasten ook tijd bespaart en het schip zonder pauze laat werken, betekent dat we tegelijkertijd de gezondheid, veiligheid en gasttevredenheid kunnen verhogen."
 
 
Royal Caribbean heeft gepatenteerde Muster 2.0-technologie en zal worden geïnstalleerd op alle drie de lijnen van het bedrijf: Royal Caribbean International, Celebrity Cruises en Azamara, evenals TUI Cruises, de Duitse joint venture van het bedrijf met Hapag-Lloyd. Silversea, de luxelijn van Royal Caribbean Group, heeft al voldoende ruimte voor sociale afstand in de vloot van ruime schepen om de bestaande veiligheidsoefeningen te houden, aldus een woordvoerder. Dit omvat meestal een ontmoeting op een aangewezen verzamelstation voordat u naar de reddingsboten van het schip gaat voor een persoonlijk bezoek. Het bedrijf zal de procedures herzien om te zien of Muster 2.0 een betere optie is.
 
 
Norwegian Cruise Line Holdings en zijn drie rederijen – Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises en Regent Seven Seas - hebben al een patentlicentie verkregen, als onderdeel van de Healthy Sails-samenwerking waaraan de twee grote cruisemaatschappijen samenwerken. "Ik wil Royal Caribbean Group graag feliciteren met deze innovatieve mijlpaal. Het is precies wat onze industrie nodig heeft in deze ongekende tijden en we waarderen het genereuze aanbod om deel te nemen aan deze innovatie", aldus Frank Del Rio, President en CEO, Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. "In deze branche werken we allemaal samen om de gezondheid en veiligheid te verbeteren, en dit is daar een voorbeeld van."
Bron: Cruise Critics
 
 

 
 
  © 2020 - Reizen De Cauwer, Grote Markt 72 te 9100 Sint-Niklaas - Tel. 03-780.76.60 - info@cruiseplus.be - vergunning Cat. A 1683