Home   |   Beoordelingen   |   Nieuwsbrief   |   Facebook   |   Instagram   |   Cruise Blog   |   Contactinfo    
Bel met onze cruise adviseurs op  03 - 780.76.60     
 
Rederijdetails + Video
Schepen
771   aanbiedingen
17   Cruise Plus suggestie(s)
10   Special(s) (Extra voordelen)
6   begeleide cruise(s)
10   Reisverslagen
25   Fotoreportages
4   Nieuwsberichten
151   Beoordelingen
5   blog artikel(en)
Geef uw beoordeling
Cruisescore   78%
Lees alle beoordelingen   
Waarom Holland America Line ?
Vertrek vanuit Nederland
Premium-rederij met goede reputatie
Roomservice en middernachtbuffet
Nieuwste vlaggenschip Koningsdam
Vaste of vrije diner-zitting
Live klassieke muziek
De Holland America Line is een gevestigde waarde met een lange geschiedenis, waarbij de Nederlandse traditie steeds in ere werd gehouden. Er zijn ook nog heel wat Nederlandse officieren die leiding geven aan de gemengde bemanning die heel wat Javanen en Balinezen telt. De rederij heeft een eigen hotelschool in Jakarta. Het grote succes van de HAL is de herkenbaarheid en de consistente kwaliteit. P...
Klik hier en lees meer
 
Nieuw Amsterdam ****
De Nieuw Amsterdam, het schip met een gewicht van 86.000 ton dat in 2010 wordt geleverd, wordt door de Italiaanse scheepswerf Fincantieri in Marghera gebouwd. Het interieurdesign en de kunstcollectie zullen de glamour en geschiedenis van New York City - dat vroeger Nieuw Amsterdam heette - weerspiegelen.

De Nieuw Amsterdam zal samen met de onlangs gelanceerde Eurodam het topmerk Holland America Line definiŽren en verder uitbreiden met nieuwe concepten zoals het innovatieve pan-Aziatische restaurant Tamarind en de Silk Den Lounge met panoramische uitzichten op zee en op het Lido-zwembad. Andere toevoegingen zijn een Explorer's Lounge Bar, een topwijnproeverslounge, een elegante en luxueuze juwelenboetiek, een nieuw bargedeelte in het atrium, een verbeterde en gerenoveerde Showroom at Sea en een nieuw foto- en beeldencentrum.

Het schip zal ook nog steeds de voorzieningen hebben waar Holland America Line zo om bewonderd wordt, zoals veel ramen, glazen liften in het midden van het schip, het Explorations Cafe (een internetcafť gesponsord door The New York Times), de Pinnacle Grill en Pinnacle Bar, het innovatieve Culinary Arts Center, gepresenteerd door Food & Wine Magazine (waar culinaire experts kookdemonstraties en persoonlijke lessen geven in ultramoderne demonstratiekeukens aan boord), een uitgebreide Greenhouse Spa en Salon (met thermensuites, hydrobad en de grootste fitnessruimte die ooit voor Holland America Line is gebouwd) en jeugdfaciliteiten (zoals de Loft die alleen voor tieners toegankelijk is). Bovendien zal er een Italiaans familierestaurant, Canaletto's, op het schip zijn.

De Nieuw Amsterdam krijgt 11 dekken en de passagiershutten zullen over alle topvoorzieningen van Signature of Excellence beschikken. Het schip zal ook over innovatieve Spa-passagiershutten en extra kuuroordvoorzieningen beschikken.

De eerste Nieuw Amsterdam werd in 1906 in de vaart genomen en gebruikte zowel zeilen als stoommotoren. Het schip woog 17.149 ton en kon 2.886 passagiers vervoeren, waarvan 2.200 in de derde klasse. Ze werd geregeld gebruikt tijdens de Eerste Wereldoorlog en daarna tot en met 1932.




De beroemde Nieuw Amsterdam II kwam in 1938 bij de vloot als het vlaggenschip van het bedrijf. Het silhouet van het schip is nog steeds te zien achter Henry Hudsons Halve Maan in het logo van het bedrijf. Het schip, dat 36.287 ton woog en bekend stond als "de lieveling van de Nederlanders", was smaakvol ingericht en werd gedoopt door Hare Majesteit Koningin Wilhelmina der Nederlanden. De Nieuw Amsterdam II maakte tijdens de Tweede Wereldoorlog 44 reizen en vervoerde bijna 400.000 passagiers (voornamelijk troepen). Na de oorlog werd het schip herbouwd en als de koningin van de 'vlekkeloze vloot' van Holland America Line, verwelkomde ze talloze beroemdheden aan boord zoals Katherine Hepburn, Rita Hayworth, Spencer Tracey en Albert Schweitzer.

De Nieuw Amsterdam III werd in 1983 gelanceerd en was een van de meest elegante schepen van die tijd. De Nieuw Amsterdam III, een schip van 33.900 ton, vaarde in de zomer in Alaska en in de winter in het CaraÔbische gebied.

Door innovatief design en aanbiedingen voor gasten zal de Nieuw Amsterdam IV de trotse traditie van zijn naam voortzetten en zullen de geavanceerde middelgrote schepen van Holland America Line verder ontwikkeld worden.
  • Klik hier voor het overzicht van de hutcategorieŽn van de Nieuw Amsterdam.

  • Klik hier voor het dekplan van de Nieuw Amsterdam.

  • Scheepskarakteristieken van de Seabourn Sojourn:

                                Schip : Nieuw Amsterdam ****
                                Rederij : Holland America Line
                                Tonnage : 86.000 ton
                                Lengte : 285,30 meter
                                Breedte : 32,25 meter
                                Diepgang : meter
                                Originele kostprijs :
                                Ingebruikname : 2010
                                Aantal passagiers : 2.106
                                Aantal passagiersdekken : 11
                                Bemanningsleden : 929


     
     

    Foto Album  |  Beoordelingen  |  Wie is Wie ?  |  Contactinfo  |  Nieuwsbrief  |  Agenda  |  Scheepbezoeken  |  Cruise Blog |  You Tube |  Waardebon